@beQuick: Ciężkie jest życie…

@beQuick: Ciężkie jest życie lotnika…
Poniższe zdjęcie przedstawia fragment niemieckiego samolotu rozpoznawczego AEG C IV – widoczny jest między innymi silnik Mercedes D III, komora płatów, kabina pilota oraz obserwatora wraz z Parabellum MG 14 na obrotnicy.
Ta niewinnie wyglądająca skrzynka wisząca nad głową pilota to chłodnica wody. W przypadku jej przestrzelenia załoga ma dosłownie ‚przechlapane’, lotnicy zostaną oblani wodą o temperaturze około 80-90 °C. Jakby tego było mało, w baldachimie (środkowa część górnego płata – również nad głowami załogi) umieszczony został opadowy zbiornik paliwa. W zależności od modelu samolotu, zbiornik ten mieścił od kilku do kilkunastu litrów łatwopalnej benzyny.

~Encyklopedia Lotnictwa Polskiego 1918-1920 w ramach skynet-project.com
#historia #ciekawostki #lotnictwo #samoloty #wojsko #lotnictwoiirp #wwi #iwojnaswiatowa